The Universe and Me

Friday, December 09, 2005

Tónlist ársins nominations

Nominations for the annual Icelandic Music Awards have been announced. I'm not sure when the voting and winner announcements take place, but I'll blog about it when it happens. Here are the nominations, with my personal preferences starred (not to say that those are necessarily the best or what will win, just what I like most.)

Popp - Hljómplata ársins (Pop album of the year)
Ampop - My Delusions*
Emilíana Torrini - Fisherman's Woman
Hjálmar - Hjálmar
Ragnheiður Gröndal - After the Rain
Jónsi - Jónsi

Rokk/jaðartónlist - Hljómplata ársins (Rock/alternative album of the year)
Ég - Plata ársins
Daníel - Swallowed a Star
Kimono - Arctic Death Ship
Sigur Rós – Takk*
Trabant - Emotional

Dægurtónlist - Hljómplata ársins (Contemporary music album of the year)
Baggalútur - Pabbi þarf að vinna
Bubbi - Ást/...Í 6 skrefa fjarlægð frá paradís*
Guðrún Gunnars og Friðrik Ómar - Ég skemmti mér
Ingibjörg Þorbergs - Í sólgulu húsi
Orri Harðar - Trú

Flytjandi ársins (Performer of the year)
Dr. Spock
Hjálmar
Sigur Rós
Stuðmenn*
Trabant

Lag og texti ársins (Music and lyrics)
Baggalútur - Pabbi þarf að vinna
Bubbi - Ástin mín
Sálin hans Jóns míns - Undir þínum áhrifum*
Emilíana Torrini - Sunnyroad
Ég - Eiður Smári Guðjohnsen

Söngkona ársins (Female singer of the year)
Emilíana Torrini
Hildur Vala
Ragnheiður Gröndal
Ragnhildur Gísladóttir*
Regína Ósk

Söngvari ársins (Male singer of the year)
Bubbi
Daníel Ágúst Haraldsson
Stefán Hilmarsson*
Jón Þór Birgisson
Jón Jósep Snæbjörnsson

Myndband ársins (Music video of the year)
Ampop - My Delusions*
Brúðarbandið - Brúðarbandsmantran
Emilíana Torrini - Sunnyroad
Ég - Plata ársins
Sigur Rós - Hoppípolla

Bjartasta vonin (Newcomer of the year)
Ampop*
Baggalútur
Benni Hemm Hemm
Garðar Thór Cortes
Jakobínarína

0 Comments:

Post a Comment

<< Home