The Universe and Me

Sunday, June 19, 2005

Lost Favoritkaraktärer?

Over on one of the Swedish message boards they asked who are your favourite Lost characters? I found it interesting how many said Kate, seeing as she's not well liked on the US boards. Otherwise, their opinions are about the same. Seems people either love Sawyer or hate him. Personally, Jack is too egotistical for me. Here's some edited comments for those who can read Svensk:
Locke är intressant som karaktär och Hurley verkar riktigt gó.
Sawyer, kan jag inte med. Kanske blir bättre när man får se mer vem han 'egentligen' är. Och hon, vad-hon-nu-heter (snobbig), är bara jobbig. Förhoppningsvis är hon en sådan karaktär som kommer växa mycket under seriens gång.
Sawyer - Rolig, intelligent, mystisk. Hurley - Underbar comic relief!
Gillar den mörke mannen (Namn?) för han verkar också rätt rolig, också gillar jag Locke för han är den där kunnige och mystiske typen, som redan har sagts.
Sayid är ju riktigt cool.
Locke blir ju bara bättre och bättre för varje avsnitt. Och jag börjar tycka mer om Jack också.
Sawyer är favvisen efftersom han är så himla rolig!
Oj, nästan alla är ju favoriter. Det är bara Sawyer, Michael och Jin jag inte gillar! Men absoluta favoriten är Locke. En av de bäst skrivna och spelade karaktärerna på tv någonsin, komplex, intigrerar med nästan alla på ön, verkar veta mer än han säger och är totalt facinerande. Boone är mitt dregelgodis, söt som socker. Charlie är gullig och rolig och sådär harmlöst småmysig. Hurley = comic relief! Claire är söt och intressant och funkar bra i scenerna med Charlie. Jack och Kate är lite för stereotypiska för att hamna högst upp i toppen, men är ändå favoriter. Som sagt, bara slemmige Sawyer, supertråkiga Michael och konstiga Jin jag inte gillar.
Kate tycker jag är lite konstig eftersom man inte vet vad hon gjort. Charlie är bra p.g.a att han äntligen slutat knarka och att han då får se en bättre sida av honom. Jack eftersom han aldrig kommer förstå att Kate faktiskt kanske är kär i honom. Typiskt män.
Sayid - helt enkelt bäst! Sawyer- störtskön! Älskar Locke
Hjälp- Sayid eller Hurley...eller Jack. SUN! Sun får det bli...eller Rose. Gillar Rose... OK...Gillar alla mer eller mindre. Men jag väljer Jack. Eller Sayid...GAAAAAH!!!
Hurley. Jag vet att han mest fungerar som en comic relief och inte tillåts bli mera allvarlig och dramatisk, men jag älskar karaktären Hurley, han är så skön. Så han är min favorit. Charlie. Också lite av en comic relief-kille. Märks ett mönster här? Han är varm, rolig men har även skelett i garderoben i sitt förflutna och är därmed inte bara "den roliga killen". Önskar dock att båda han och Hurley kunde få lite mera intressanta roller på ön.. Hm, nu blev det svårt, dom första två är så självklara men den tredje är lite mera klurig. Kanske Locke. Jag kan irritera mig hemskt på honom men måste erkänna att han är spännande, mystisk, proffsigt skriven och bra spelad. What's the deal with Locke? Ja, förbryllad blir man i alla fall.
Oh lord, haha hur ska man börja egentligen ne men den e seriöst helt fantastiskt bra! ojojoj producenterna har verkligen tänkt i genom vad tittarna vill ha på Tv och det e bland annat Lost! keep up the good work people hahaha den e verkligen spännande. okej nu när det e sagt så hejdå gott folk Underbart vaa hejdå!
John Locke - Mystisk, bestämd och spelad av Terry O'Quinn. Hurley - Lojal, rolig och godhjärtad...Charlie - Intressant, vänlig och komplex...
Känner mest sympati för Jack. Hurley känns väldigt "naturlig" på ngt sätt... Väldigt bra spelad. De andra känns lite för luddiga för att jag tycka varken bu eller bä.
Kate är min absoluta favorit. Men jag gillar också Sayid, Shannon, Charlie och Claire! Åh, jag gillar Sun, Hurley och Michael med! Och Jack, men han är lite tråkig. Sawyer kan jag aldrig bestämma mig om jag gillar eller inte. Jag har haft problem med honom ända sedan Shannons astma anfall och kan inte riktigt komma över hur han kunde vara så svinig då.Men men...
Sawyer är ett svin men han är ändå coolast.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home